29 Kasım 2007 Perşembe

:.:..İğne Deliği Heykelcikleri..:.:


İngiliz sanatçı Willard Wigan, dünyanın en küçük heykellerini yapıyor. Eserleri iğne deliğinden geçebiliyor.

Sanat bazen öyle bir tutku olabiliyor ki sanatçıların “bu deli işi” diyeceğimiz şeyler yaptıklarını görünce şaşırmıyoruz. Willard Wigan da bu akımın temsilcilerinden. Bir pirinç tanesi ya da iri bir kum zerresi üzerinde, cerrah bıçağı ile çalışıyor. “Mikro heykel”leri o kadar hassas ki, en ufak hareketten bile etkileniyorlar. O da kalbinin atışına ve nefes alıp verişine göre ayarlama yapmaya alışmış.

Aslında Japon heykeltıraşlar tarafından daha küçük heykeller de yapılmış ama onlar lazerle biçimlendirildikleri için Wigan’ınkiler ayrı bir kategoride “en küçük heykel” sıfatına layık görülüyorlar. Wigan, “Genellikle geceleri çalışıyorum ve köpeğimin ortalıkta olmadığından emin oluyorum.” diyor.

alıntı : bechewy

4 yorum:

  1. cok ilginc ve imkansiz görünüyor.ama biliyormusun ben böyle islerle ugrasip zamaninin tamamini bunlara ayiranlara pekte aferim diyorum,icim keske iki cihaan icin faydali seyler olsa demekten kendimi alamiyorum.
    Eskiden sanirim kanuni zamaninda bir sihirbaz bütün marifetlerini padisaha gösterip ilgi görmüs.Kanuni yanindakilere bu sihirbaza 40 altin verilmesini ardindan 40 deynek vurulmasini emretmis,altin emeginin karsiligi,deynek vaktini böyle luzümsuz isler icin israf ettigi icin...
    ben eski rabia,yeni dut agaci.Allaha emanet ol
    (bana yorum yazarsan benim sayfamda eskisi ile hic hitap etmezsen sevinirim.)

    YanıtlaSil
  2. aferim diyemiyorum olacakti,pardon

    YanıtlaSil
  3. ^^dut ağacı
    teşekkürler dut ağacı.

    YanıtlaSil
  4. çok ilginç.bakalım daha neler görecez :)
    bu arada blogunu şimdi keşfettim.ilk başta baktım hep yemek tarifi aşağılara doğru indim bana göre bişey buldum =)

    YanıtlaSil